Норман Рокуел „The Gossips“ - 1948

 

                         Клюките Маслени бои върху платно, картина за корицата на The Saturday Evening Post , 1948 г.

Норман Рокуел „КЛЮКИТЕ“ - 1948

Някои казват, че зад корицата на Норман Рокуел The Gossips стои истинска история и картината е отмъщението на Рокуел на известна клюкарка в Арлингтън, Върмонт. Той пресъздава живота на слуха, пренасяйки го скоростно през целия град, докато не се върне като бумеранг при своя създател.


                                                     
                                                   Фотографски проучвания за „Клюките“ на Норман Рокуел


                                                                
                                                                       Предварителна скица на Рокуел за корицата

Картината е нарисувана през 1948 година, в нея Рокуел включва своите приятели и съседи в Арлингтън. Хиляди писма са били изпратени до The Saturday Evening Post с въпроса каква е клюката, но отговор така и не бил даден.

След като тази рисунка се появява на корицата на Post жената, която започва клюката, никога повече не проговаря на Рокуел. Дамата на средния ред, второто и третото лице отляво, е на Мери Рокуел, втората съпруга на художника и майка на децата му. И, разбира се, самият художник, Рокуел е на долния ред, второто и третото лице отдясно.


                                                                      Корица на Saturday Evening Post от 6 март 1948

Клюките е експресия на Рокуел за изграждане на състояния и изражения на различни лица, всяко от тях е толкова изразително е, че човек може напълно да си представи останалата част от тялото и с изключително внимание към детайлите, всеки герой получава символичен елемент от облеклото, шапка, очила, отразяващи характера, а и ръцете, разбира се, умело допълват разговора, който завършва забавно точно там, където започва. Както при по-голяма част от изкуството на Рокуел, изображението илюстрира аспект от живота, хумористичен и разпознаваем, който веднага свързваме с картината.

Фотографията е била помощно средство за художниците още от времето на Едгар Дега. А за илюстраторите от периодичния печат, които винаги търсят по-добри начини за спазване на крайните срокове, камерата е естествен съюзник.

Хилядите снимки, създадени от Норман Рокуел като проучвания за неговите емблематични картини, са отделен случай, защото като умел разказвач, Рокуел е измислял сценариите на своите рисунки до най-малкия детайл. Той рядко рисува директно с въображението си. Вместо това,  първо осъществява идеите си в студийни сесии, правейки снимки, които сами по себе си са напълно реализирани произведения на изкуството. Избира реквизити и места, режисирайки своите модели и внимателно оркестрира всеки елемент от дизайна преди да започне да рисува. Прецизно композирани и богати на детайли фотографиите на Норман Рокуел са осезаема паралелна вселена на рисуваните шедьоври. Фотографията е вратата към внимателно наблюдаваната автентичност, която определя изкуството на Норман Рокуел. И за нас днес е откровение да открием, че толкова много от неговите най-запомнящи се герои всъщност са били истински хора.


Коментари

Популярни публикации