Норман Рокуел „The Gossips“ - 1948
Клюките Маслени бои върху платно, картина за корицата на The Saturday Evening Post , 1948 г.
Норман Рокуел „КЛЮКИТЕ“ - 1948
Някои казват, че зад корицата на
Норман Рокуел The Gossips стои истинска
история и картината е отмъщението на Рокуел на известна клюкарка в Арлингтън, Върмонт. Той
пресъздава живота на слуха, пренасяйки го скоростно през целия град, докато не се върне като бумеранг при
своя създател.
Картината е нарисувана през 1948 година, в нея Рокуел включва своите приятели и съседи в
Арлингтън. Хиляди писма са били изпратени до The
Saturday Evening Post с въпроса каква е клюката, но отговор така и не бил даден.
След като тази рисунка се появява на корицата на Post жената, която започва клюката, никога повече
не проговаря на Рокуел. Дамата на средния ред,
второто и третото лице отляво, е на Мери Рокуел, втората съпруга на художника и майка на
децата му. И, разбира се, самият художник, Рокуел е на долния ред, второто
и третото лице отдясно.
Корица на Saturday Evening Post от 6 март 1948
„Клюките“ е
експресия на Рокуел за изграждане
на състояния и изражения на различни лица, всяко от тях е
толкова изразително е, че
човек може напълно да си представи останалата част от тялото и с изключително внимание към детайлите, всеки герой
получава символичен елемент от облеклото, шапка, очила, отразяващи характера, а
и ръцете, разбира се, умело допълват
разговора, който завършва забавно точно
там, където започва. Както при по-голяма част от изкуството на Рокуел, изображението
илюстрира аспект от живота, хумористичен и разпознаваем, който веднага
свързваме с картината.
Фотографията е била помощно средство за художниците още от времето на Едгар Дега. А за илюстраторите от периодичния
печат, които винаги търсят
по-добри начини за спазване на крайните срокове, камерата е естествен съюзник.
Хилядите снимки, създадени от Норман
Рокуел като проучвания за неговите емблематични картини, са отделен случай, защото като
умел разказвач, Рокуел е
измислял сценариите на своите рисунки до най-малкия детайл. Той рядко рисува директно с въображението си. Вместо това, първо осъществява идеите си в студийни сесии, правейки снимки, които сами по себе си са
напълно реализирани произведения на изкуството. Избира реквизити и места, режисирайки
своите модели и внимателно оркестрира всеки елемент от
дизайна преди да започне да рисува. Прецизно композирани и богати на
детайли фотографиите на Норман Рокуел са осезаема паралелна вселена на рисуваните шедьоври. Фотографията е вратата към внимателно наблюдаваната
автентичност, която определя изкуството на Норман Рокуел. И за нас днес е
откровение да открием, че толкова много от неговите най-запомнящи се герои
всъщност са били истински хора.
Коментари
Публикуване на коментар