Now and Then
https://www.youtube.com/watch?v=Opxhh9Oh3rg |
2023
За документалната поредица от 2021 година The Beatles: Get Back продуцентската компания WingNut Films на режисьора Питър Джаксън изолира инструменти, вокали и индивидуални разговори, използвайки своята технология за възстановяване на звука. Невронната мрежа, наречена MAL (кръстена на бившия пътен мениджър на Бийтълс Мал Еванс) и игра на думи с HAL 9000 от „2001 година Космическа одисея“.
По-късно също беше използвана за Ремикс от 2022 на албума Revolver от 1966 година,
базиран директно върху мастър касети.
WingNut
прилага същата техника към домашния запис на Ленън на "Now and Then",
като същевременно запазва яснотата на вокалното изпълнение, отделено от
пианото. Студиото работи върху цифрово копие на оригиналната лента,
предоставена от Шон Ленън, което беше с много по-добро качество от копието от
трето поколение, което тримата оцелели Бийтълс използваха през 1995.
Вокалите
на Ленън бяха изолирани от неговото пиано, което най-накрая позволи
песента да бъде завършена.
Пол Маккартни записа бас китарата, след това соло на слайд китара в стила на Джордж Харисън като почит към него и електрически клавесин, бек вокали и пиано в стила на демото на Ленън в домашното си студио в Източен Съсекс, а Ринго Стар финално добави барабаните и беквокали в домашното си студио в Лос Анджелис. Освен това, китарните партии на Харисън (както акустични, така и електрически) от сесиите през 1995 година, също бяха вмъкнати в песента.
Giles
Martin копродуцира последната им песен.
Пол Маккартни добави и струнна част, написана от Джайлс Мартин (син на бившия продуцент на Бийтълс и дългогодишен сътрудник Джордж Мартин) и Бен Фостър, която бе записана в Capitol Studios под името „Give & Take“, за да се избегне изтичане на информация от музикантите в симфоничния оркестър и записът беше в края на април 2022 година.
Накрая Маккартни и Мартин добавиха части от оригинални вокални записи на "Here, There and Everywhere", "Eleanor Rigby" (и двете от Revolver) и "Because" (от албума Abbey Road от 1969 г.) в новата песен.
Песента
на Бийтълс е почти минута по-кратка от демото на Ленън, до голяма степен защото
последният включва два моста преди припева, които Пол премахна като обясни:
„Имаше голяма средна секция и ми се стори прекалена. Помислих си, добре, ако
сега работех с Джон... бих му казал: „Трябва да направим нещо за тази среда и може
би дори да я премахнем, мисля, че това ще направи песента по-силна.“ Така и
направихме. Мисля, че той би се съгласил с това, знам, че никога няма да
разбера прав ли съм, но, знаете ли, мисля, че това беше най-доброто предложение,
което имахме в този момент.“ Готовата песен продуцирана от Маккартни и Джайлс
Мартин, заедно с мастеринга на винила, бяха завършени в Abbey Road Studios.
На 13 юни 2023 г. Пол Маккартни, пред BBC Radio 4 каза, че „току-що е приключил“ работата по извличането на гласа на Джон Ленън от негово старо демо и е завършил тази песен, използвайки изкуствен интелект. Наричайки проекта „последният запис на Бийтълс“, той не назова песента; според BBC News вероятно песента е „Сега и тогава“ и че ще бъде пусната по-късно през 2023 година.
Относно
използването на AI за разделяне на гласове и инструменти, Маккартни изясни, че
„нищо не е създадено изкуствено или синтетично. Всичко е истинско и всички ние
свирим там. Така изчистихме някои съществуващи, неизползвани записи – процес,
който продължи години наред, но пък през това време групата бе отново заедно."
Коментари
Публикуване на коментар